Birlik Eğitim Bakanı Dharmendra Pradhan, 10. ve 12. Sınıf kurul sınavlarına yılda iki kez katılmanın öğrenciler için zorunlu olmayacağını ve fırsatın kaçırılması korkusunun neden olduğu stresi azaltmak için bu seçeneğin getirildiğini söyledi.
Yılda iki kez kurul sınavına girmek zorunlu olmayacak: Milli Eğitim Bakanı (Dosya Fotoğrafı)
PTI ile yaptığı röportajda Pradhan, “sahte okullar” konusunun göz ardı edilemeyeceğini ve bu konuda ciddi bir tartışmanın zamanının geldiğini söyledi.
“Öğrenciler, Mühendislik Giriş Sınavı (JEE) gibi yılda iki kez sınavlara (10. ve 12. Sınıf kurul sınavları) girme şansına sahip olacaklar. En iyi puanı seçebilirsiniz… ancak bu tamamen isteğe bağlı olacaktır, zorunlu değil.”
Pradhan, “Öğrenciler genellikle bir yıl kaybettiklerini, fırsatlarının kaybolduğunu veya daha iyisini yapabileceklerini düşündükleri için strese giriyorlar… Bu seçenek, tek bir fırsat korkusunun neden olduğu stresi azaltmak için getiriliyor” dedi.
“Bir öğrenci tamamen hazırlandığını hissediyorsa ve ilk sınav serisinin sonucundan memnunsa, bir sonraki sınavlara girmemeyi seçebilir. Hiçbir zorunluluk olmayacak” diye ekledi.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ağustos ayında açıklanan Yeni Müfredat Çerçevesi’ne (NCF) göre, öğrencilerin iyi performans göstermeleri için yeterli zaman ve fırsata sahip olmaları ve en iyi puanı koruma fırsatına sahip olmalarını sağlamak amacıyla kurul sınavları yılda iki kez gerçekleştirilecek.
Pradhan, kurul sınavlarının yılda iki kez yapılması planıyla ilgili öğrencilerden olumlu geri bildirimler aldığını söyledi.
“Yeni Müfredat Çerçevesi (NCF) açıklandıktan sonra öğrencilerle tanıştım. Bunu takdir ettiler ve bu fikirden memnun kaldılar. Sınavları 2024 yılından itibaren yılda iki kez yapmaya çalışıyoruz” dedi.
Bu yıl Rajasthan’ın Kota şehrinde rekor öğrenci intiharları sorulduğunda bakan şunları söyledi: “Bu çok hassas bir konu. Hiçbir can kaybolmamalı… onlar bizim çocuklarımız. Öğrencilerin stressiz olmalarını sağlamak hepimizin ortak sorumluluğudur.”
Her yıl iki milyondan fazla öğrenci, mühendislik için Ortak Giriş Sınavı (JEE) ve tıp fakültelerine giriş için Ulusal Uygunluk ve Giriş Testi (NEET) gibi rekabetçi sınavlara hazırlanmak için Kota’ya taşınıyor.
Resmi rakamlara göre bu yıl Kota’da 23 öğrenci intihar etti; bu rakam, ülkenin koçluk merkezinde her zamankinden daha fazla. Geçen yıl 15 kişi vardı.
Pradhan, sahte okullar konusunda ciddi bir tartışma yapmanın zamanının geldiğini söyledi.
“Sorun göz ardı edilemez. Bu öğrencilerin sayısı toplam öğrenci sayısına göre çok yüksek olmasa da bu konuda ciddi tartışmaların ve yansımaların yapılmasının zamanı gelmiştir” dedi.
Bakan, merkezin öğrencilerin koçluğa ihtiyaç duymamasını sağlamak için çalıştığını söyledi.
Birçok NEET ve JEE adayı kendi eyaletlerindeki okullara kaydoluyor ve koçluk kurslarına katılmak için Kota’ya taşınıyor. Tam zamanlı olarak okullara gitmiyorlar ve doğrudan sınavlara giriyorlar.
“Sahte okullar” konusu, okula devam etmemenin öğrencilerin kişisel gelişimini engellediğine ve çoğu zaman kendilerini izole edilmiş ve stresli hissetmelerine neden olduğuna inanan birçok uzman tarafından gündeme getirildi.
Merkezi Eğitim Danışma Kurulu’nun (CABE) son üç yılda neden toplanmadığı sorulduğunda Pradhan, “CABE yeniden oluşturuluyor” dedi.
“CABE’nin eski versiyonu çok genişti… günümüz eğitim sisteminin ihtiyaçları farklı. Yeni milli eğitim politikasıyla paradigma değişimi yaşadığımız bir dönemde CABE’nin de dönüşmesi gerekiyor.”
“Sonuçta CABE, yeni bir müfredat, yeni bir kredi limiti, akreditasyon veya başka bir reform olsun, şu anda uygulamaya konanları gözden geçirecektir” dedi.
Bakan ayrıca, iki HTE’nin (Delhi ve Madras) offshore kampüslerini kurma konusunda ileri aşamalarda olduklarını ve ilgilendiklerini ifade eden diğer birkaç ülkeyle görüşmelerin sürdüğünü söyledi.
“Dışişleri Bakanlığı bunu koordine ediyor ve farklı seçenekler ve kombinasyonlar tartışılıyor. (Dışişleri Bakanı) Jaishankar bizzat konuyu araştırıyor. Ben de ona katılıyorum” dedi Pradhan.
Yabancı üniversitelerin Hindistan’da kampüs kurmalarına yönelik yönergelerin de değerlendirildiğini ve yakında açıklanacağını söyledi.
“Bir paradigma değişimi yaşayacağız. O yüzden tüm olasılıkları inceleyip tüm şüpheleri giderdikten sonra yolumuza devam edeceğiz. Kılavuzlar şu anda istişare aşamasındadır ve UGC’nin onları yakında bilgilendireceğinden eminim” dedi.
Karnataka ve Batı Bengal gibi eyaletlerin Ulusal Eğitim Politikasını (NEP) uygulamama kararı sorulduğunda Pradhan, “İtirazları akademik değil siyasi.”
“Asıl itirazının neyle ilgili olduğunu hâlâ anlayamadım. Batı Bengal alternatif bir belge ortaya çıkardı. Bunu gördük ve YEP’e yüzde 99 benziyor” dedi.
Hem eğitim hem de beceri geliştirme bakanlıklarının, 21. yüzyılın işyerlerinde başarılı olmak için doğru becerilerle donatılmış bir nesil öğrenci yetiştirmek üzere birlikte çalıştığını söyledi.
“Bunu başarmak için öğrencilere hem akademik hem de pratik beceriler kazandırmak amacıyla eğitim ve beceriler arasında sinerji yaratıyoruz. Bugün, bir lakh adayı kaydeden yaklaşık 1000 mükemmeliyet merkezi var. Gelecekte bu tür 5.000 merkez kurmayı planlıyoruz” dedi aynı zamanda Beceri Geliştirme Bakanı olan Pradhan.
“Akademik Kredi Bankası, yüksek öğretim kurumları arasında öğrenci hareketliliğine olanak tanıyor ve beceri ve deneyimlerin krediye dayalı bir sisteme sorunsuz bir şekilde entegre edilmesine yardımcı oluyor” dedi.
Yılda iki kez kurul sınavına girmek zorunlu olmayacak: Milli Eğitim Bakanı (Dosya Fotoğrafı)
PTI ile yaptığı röportajda Pradhan, “sahte okullar” konusunun göz ardı edilemeyeceğini ve bu konuda ciddi bir tartışmanın zamanının geldiğini söyledi.
“Öğrenciler, Mühendislik Giriş Sınavı (JEE) gibi yılda iki kez sınavlara (10. ve 12. Sınıf kurul sınavları) girme şansına sahip olacaklar. En iyi puanı seçebilirsiniz… ancak bu tamamen isteğe bağlı olacaktır, zorunlu değil.”
Pradhan, “Öğrenciler genellikle bir yıl kaybettiklerini, fırsatlarının kaybolduğunu veya daha iyisini yapabileceklerini düşündükleri için strese giriyorlar… Bu seçenek, tek bir fırsat korkusunun neden olduğu stresi azaltmak için getiriliyor” dedi.
“Bir öğrenci tamamen hazırlandığını hissediyorsa ve ilk sınav serisinin sonucundan memnunsa, bir sonraki sınavlara girmemeyi seçebilir. Hiçbir zorunluluk olmayacak” diye ekledi.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ağustos ayında açıklanan Yeni Müfredat Çerçevesi’ne (NCF) göre, öğrencilerin iyi performans göstermeleri için yeterli zaman ve fırsata sahip olmaları ve en iyi puanı koruma fırsatına sahip olmalarını sağlamak amacıyla kurul sınavları yılda iki kez gerçekleştirilecek.
Pradhan, kurul sınavlarının yılda iki kez yapılması planıyla ilgili öğrencilerden olumlu geri bildirimler aldığını söyledi.
“Yeni Müfredat Çerçevesi (NCF) açıklandıktan sonra öğrencilerle tanıştım. Bunu takdir ettiler ve bu fikirden memnun kaldılar. Sınavları 2024 yılından itibaren yılda iki kez yapmaya çalışıyoruz” dedi.
Bu yıl Rajasthan’ın Kota şehrinde rekor öğrenci intiharları sorulduğunda bakan şunları söyledi: “Bu çok hassas bir konu. Hiçbir can kaybolmamalı… onlar bizim çocuklarımız. Öğrencilerin stressiz olmalarını sağlamak hepimizin ortak sorumluluğudur.”
Her yıl iki milyondan fazla öğrenci, mühendislik için Ortak Giriş Sınavı (JEE) ve tıp fakültelerine giriş için Ulusal Uygunluk ve Giriş Testi (NEET) gibi rekabetçi sınavlara hazırlanmak için Kota’ya taşınıyor.
Resmi rakamlara göre bu yıl Kota’da 23 öğrenci intihar etti; bu rakam, ülkenin koçluk merkezinde her zamankinden daha fazla. Geçen yıl 15 kişi vardı.
Pradhan, sahte okullar konusunda ciddi bir tartışma yapmanın zamanının geldiğini söyledi.
“Sorun göz ardı edilemez. Bu öğrencilerin sayısı toplam öğrenci sayısına göre çok yüksek olmasa da bu konuda ciddi tartışmaların ve yansımaların yapılmasının zamanı gelmiştir” dedi.
Bakan, merkezin öğrencilerin koçluğa ihtiyaç duymamasını sağlamak için çalıştığını söyledi.
Birçok NEET ve JEE adayı kendi eyaletlerindeki okullara kaydoluyor ve koçluk kurslarına katılmak için Kota’ya taşınıyor. Tam zamanlı olarak okullara gitmiyorlar ve doğrudan sınavlara giriyorlar.
“Sahte okullar” konusu, okula devam etmemenin öğrencilerin kişisel gelişimini engellediğine ve çoğu zaman kendilerini izole edilmiş ve stresli hissetmelerine neden olduğuna inanan birçok uzman tarafından gündeme getirildi.
Merkezi Eğitim Danışma Kurulu’nun (CABE) son üç yılda neden toplanmadığı sorulduğunda Pradhan, “CABE yeniden oluşturuluyor” dedi.
“CABE’nin eski versiyonu çok genişti… günümüz eğitim sisteminin ihtiyaçları farklı. Yeni milli eğitim politikasıyla paradigma değişimi yaşadığımız bir dönemde CABE’nin de dönüşmesi gerekiyor.”
“Sonuçta CABE, yeni bir müfredat, yeni bir kredi limiti, akreditasyon veya başka bir reform olsun, şu anda uygulamaya konanları gözden geçirecektir” dedi.
Bakan ayrıca, iki HTE’nin (Delhi ve Madras) offshore kampüslerini kurma konusunda ileri aşamalarda olduklarını ve ilgilendiklerini ifade eden diğer birkaç ülkeyle görüşmelerin sürdüğünü söyledi.
“Dışişleri Bakanlığı bunu koordine ediyor ve farklı seçenekler ve kombinasyonlar tartışılıyor. (Dışişleri Bakanı) Jaishankar bizzat konuyu araştırıyor. Ben de ona katılıyorum” dedi Pradhan.
Yabancı üniversitelerin Hindistan’da kampüs kurmalarına yönelik yönergelerin de değerlendirildiğini ve yakında açıklanacağını söyledi.
“Bir paradigma değişimi yaşayacağız. O yüzden tüm olasılıkları inceleyip tüm şüpheleri giderdikten sonra yolumuza devam edeceğiz. Kılavuzlar şu anda istişare aşamasındadır ve UGC’nin onları yakında bilgilendireceğinden eminim” dedi.
Karnataka ve Batı Bengal gibi eyaletlerin Ulusal Eğitim Politikasını (NEP) uygulamama kararı sorulduğunda Pradhan, “İtirazları akademik değil siyasi.”
“Asıl itirazının neyle ilgili olduğunu hâlâ anlayamadım. Batı Bengal alternatif bir belge ortaya çıkardı. Bunu gördük ve YEP’e yüzde 99 benziyor” dedi.
Hem eğitim hem de beceri geliştirme bakanlıklarının, 21. yüzyılın işyerlerinde başarılı olmak için doğru becerilerle donatılmış bir nesil öğrenci yetiştirmek üzere birlikte çalıştığını söyledi.
“Bunu başarmak için öğrencilere hem akademik hem de pratik beceriler kazandırmak amacıyla eğitim ve beceriler arasında sinerji yaratıyoruz. Bugün, bir lakh adayı kaydeden yaklaşık 1000 mükemmeliyet merkezi var. Gelecekte bu tür 5.000 merkez kurmayı planlıyoruz” dedi aynı zamanda Beceri Geliştirme Bakanı olan Pradhan.
“Akademik Kredi Bankası, yüksek öğretim kurumları arasında öğrenci hareketliliğine olanak tanıyor ve beceri ve deneyimlerin krediye dayalı bir sisteme sorunsuz bir şekilde entegre edilmesine yardımcı oluyor” dedi.