CBSE Sınıf 12 İngilizce Temel Analizi: Öğrenciler ve öğretmenler makaleyi mümkün olduğu kadar derecelendirir

Kizilcik

Member
22 Şubat'ta sabah 10:30 ile öğleden sonra 13:30 arasında düzenlenen Ortaöğretim Merkezi Kurulu (CBSE) 12. Sınıf İngilizce temel ödevi, ortalama bir zorluk seviyesine sahipti ve ders kitabına dayalı ve beceriye dayalı sorular arasında iyi bir dengeye sahipti. Ghaziabad okulunda bir öğretmen. Bu arada öğrenciler pasajın uzun olduğundan ve cevaplamanın istediklerinden daha uzun sürdüğünden şikayetçi oldular. CBSE Sınıf 12 İngilizce Makale Analizi Canlı Güncellemeler


CBSE Sınıf 12 İngilizce Temel Analizi: Öğrenciler ve öğretmenler için uzun çalışma (Burhaan Kinu/HT PHOTO)

Silverline Prestige School, Ghaziabad'da PGT öğretmeni Kavita Bali şunları söyledi: “12. Sınıf İngilizce temel ödevi, yüksek, orta ve düşük yeterliliğe sahip öğrenciler için hem metinsel hem de beceriye dayalı dengeli soru yelpazesiyle ortalama bir seviyedeydi.”

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

Patil ayrıca ilk pasajın zor sorular içerdiğini ve öğrencilerin normalden daha fazla zaman harcamak zorunda kalabileceğini de itiraf etti. İkinci geçişin kolay olduğunu ekledi.

“İkinci tur kolaydı. Yazma Becerileri bölümündeki soruların anlaşılması kolaydı ve içeriğin yapılandırılmasına yetecek kadar rehberlik sağlıyordu. Literatür bölümü, CBSE örnek makalesinin formatına dayalı RTC'leri içeriyordu. Sübjektif kısım öğrencilerin içgörüsünü, içerik bilgisini ve mantığını test etmek için idealdi. Uzun sorular beceriye dayalıydı ve öğrencilerin uygun bir cevap yazmadan önce soruları analiz etmeleri gerekiyordu” dedi öğretmen.

Chandigarh'da öğrenciler çalışmanın uzun olduğunu ve pasajların beklediklerinden daha fazla zaman aldığını bildirdi.

Sektör 30'daki Guru Nanak Khalsa Ortaokulu öğrencisi Shivam Singla, Hükümet Modeli Kıdemli Ortaokulu, Sektör 46'da makaleyi yazdıktan sonra, sınavı zamanında tamamlayamadığını ve iki Anlama sorusuna fazladan zaman harcamak zorunda kaldığını söyledi. 22 puan. “

Yapay zeka (AI) ile ilgili ilk bölüm özellikle zordu ve zamanımın yaklaşık yarısını iki soruya harcadım.”

Okul arkadaşı Tanveer Singh, pasaj başına çok sayıda iki puanlı soru olduğunu ve bu soruların çözülmesinin fazladan zaman aldığını kabul etti.

Sektör 41'deki AKSİPS Okulu öğrencileri, sınavın kolay olduğunu ancak genel olarak uzun olduğunu ve sınavı geçmek için eleştirel düşünme gerektirdiğini söyledi. Mansi isimli öğrenci sınavını son anda tamamlayabildiğini söylerken, bazı öğrenciler ise sınav için ek süre talebinde bulundu.

Vidyagyan Sitapur'daki PGT English'ten Lopamudra Majumder anketin ayrıntılarını verdi.

“80 maddelik anket üç bölüme ayrıldı: okuma, yazma ve edebiyat. Okuma ve Edebiyat bölümünde yeterlik bazlı sorular yer alıyordu. Soru kağıdı, CBSE tarafından hali hazırda paylaşılan modeli takip ederek subjektif ve objektif soruların bir karışımını oluşturdu. MCQ soruları iyiydi ve çocukların cevapları zekayla çıkarması gerekiyordu” dedi Majumdar.

“Edebiyattaki uzun sorular hikayeleri ve şiirleri birbirine bağladı. Öğrenciler soruları güzel bir şekilde yanıtladılar. NCERT kitaplarını iyice okuyan öğrenciler ödeve iyi cevap verebildiler” diye ekledi öğretmen.

(Rajanbir Singh, Chandigarh'ın katkılarıyla)