Sınavdan sonra ödevleri analiz eden öğretmenler, 11 Mart'ta düzenlenen CBSE Matematik (Standart) ve Matematik (Temel Bilgiler) 10. Sınıf ödevlerinin orta zorlukta kolay olduğunu söyledi. Çoğu, bunun kurulun model belgelerinde ortaya koyduğu kalıba uygun olduğunu söyledi.
10. Sınıf CBSE Matematik sınavından sonra Lucknow'daki öğrenciler (Dağıt notu)
Kiran Sharma TGT – Matematik, Manav Rachna Uluslararası Okul Sektörü-51 Mayfield Garden, Gurugram, makalenin anlaşılmasının kolay olduğunu ve örnek kağıtlarla iyi eşleştiğini söyledi. Çoğu öğrenci bunu moderasyonu kolay olarak değerlendirdi.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
“Çoktan seçmeli sorular (MCQ'lar) özellikle kolaydı ve muhtemelen öğrenciler için yüksek puanlarla sonuçlanacaktı. Bölüm B, C ve D'deki soruların üstesinden gelmek, NCERT materyaline ilişkin iyi bir bilgi birikimiyle kolaydı. Ancak ayrıntılı çözümler sunmak zaman alıcı olurdu” dedi Sharma.
Ayrıca Okuyun: ICSE Kimya Sınavları 2024: Eleştirel Düşünme, Uygulamaya Dayalı Sorular Ama Genel Olarak Kolay, Öğrenciler Sınavlardan Sonra Diyor
Öğretmen, beklendiği gibi Temel Matematik ödevinin standart ödeve göre önemli ölçüde daha kolay olduğunu söyledi.
Benasir PA, TGT Matematik, JAIN Uluslararası Konut Okulu Bengaluru, makalenin farklı yetenek seviyelerindeki öğrencilere uyacak şekilde iyi tasarlandığını söyledi.
“Anketlerin genel zorluk düzeyi orta düzeydeydi ve tüm öğrencilere adil bir değerlendirme olanağı sağladı. Bu, ortalamanın üzerindeki öğrencilerin, kavramları sağlam bir şekilde anlayanlar için erişilebilir kalırken becerilerini sergilemelerine olanak tanıdı.”
Ayrıca Okuyun: SSC GD 2024 Cevap Anahtarı: Yayınlandığında Kontrol Edilecek Doğrudan Bağlantı
“Makalenin soru setleri içinde tutarlılığı sağlaması, adaleti sağlaması ve zorluktaki tutarsızlıkları önlemesi övgüye değer. Ancak 3. setteki sorular 1. ve 2. sete göre biraz daha zorluydu. Zorluktaki herhangi bir artışın uygun olmasına ve öğrencileri haksız yere dezavantajlı duruma düşürmemesine dikkat edilmelidir” dedi öğretmen.
Ona göre, Baisc Maths makalesindeki ders kitabına dayalı sorular ile çoktan seçmeli sorular (MCQ'lar) arasındaki ağırlık dağılımı dengesizdi.
“Anlamayı değerlendirmek için ders kitabı odaklı soruların dahil edilmesi önemli olsa da, ÇSS'ler ilkokul öğrencileri için tasarlanmalı ve netlik ve erişilebilirlik sağlanmalıdır” diye vurguladı.
Bhai Parmanand Vidya Mandir'in yöneticisi Ajay Pal Singh'e göre gazete ılımlıydı.
Ayrıca Okuyun: Bihar Kurulu 10. Cevap Anahtarı 2024: BSEB Matris Sınavı Cevap Anahtarı Yayınlandı
“Bölüm bazında analizin bir parçası olarak, Bölüm A kolay bir seviyeyi temsil ediyordu. Bölüm B nispeten daha kolaydı, Bölüm C ve D ise ortalamanın üzerinde bir zorluk sunuyordu ve soruların dikkatli okunmasını gerektiriyordu. Sorular NCERT'ten gelse de zorlayıcı çıktı. E Bölümü orta zorluk seviyesine ulaştı. Öğrencilerin yeterliliklerini değerlendirmeyi amaçlayan sınavın yapısı zorluydu. Genel olarak matematiğin farklı türlerini ve konularını kapsıyordu” dedi Singh.
Lucknow'daki GD Goenka Okulu öğrencileri makalelerin NCERT tabanlı olduğunu söyledi.
Vyom ve Varun'a göre iş biraz zor ve ustalık gerektiren bir işti.
Vigyata, Ali, Arya, Neil ve Darsh, mükemmel hazırlıkları nedeniyle çalışmalarının gerçekten iyi geçmesi nedeniyle iyi notlar beklediklerini söyledi.
Tahaam, Bharat ve Soham gibi diğer öğrenciler makalenin orta derecede zor ve çetrefilli olduğunu söyledi.
Bulandshahr'daki VidyaGyan Okulu koordinatörü Anjani Rai, standart matematik sorularının orta düzeyde olduğunu ve müfredatta belirtilen tüm gerekli becerileri kapsadığını söyledi.
“Öğrencilerin aşina olmasını sağlamak için sorular NCERT ders kitaplarına dayanıyordu. Özellikle sınava girenleri tedirgin edecek beklenmedik veya bilinmeyen sorular olmadı. Soruların çoğu, NCERT ve benzeri kaynaklarla titizlikle pratik yapan öğrencilerin bunları güvenle yanıtlamalarını sağlayan net bir formattaydı.”
Rai ayrıca şunları vurguladı: “Öğrenciler Reel Sayılar bölümündeki bir örnek olay sorusunda zorluk yaşadılar ve bunu zor olarak nitelendirdiler. Geçen yılın makalesiyle karşılaştırıldığında, aritmetik becerilerinden ziyade kavramsal anlayışa odaklanıldığı için bunun biraz zor olduğu düşünülüyordu.
“Çevrelerle ilgili alanlardan alınan bir örnek olay sorusu, sayılarda bazı yazdırma hatalarını tespit etti. Geometri soruları doğrudan NCERT kitabından alınmıştır. Samimi öğrencilerden işi öngörülen sürede iyi bir şekilde tamamlamaları bekleniyor” diye ekledi Rai.
Ludhiana'da da öğrenciler sınavı yönetilmesi kolay olarak değerlendirdi. Standart matematik sınavına giren BCM öğrencisi Manthan, sınavın “çok kolay” olduğunu iddia etti. 80 puanlık çalışmada 75-80 puan bekliyordu.
Aynı okulun ilkokul öğrencisi Satvik, işinin sadece orta derecede kolay olduğunu iddia etti.
Satya Okulu müdürü Manisha Malhotra, CBSE matematik makalesindeki soruların çoğunun NCERT kitabından alınmasının ve öğrencilere yıl boyunca öğretilenlerle tamamen uyumlu olmasının cesaret verici olduğunu söyledi. Kendisi şunları söyledi: “Her ne kadar çok az öğrenci çalışmayı sıkıcı bulsa da, verilen süre içerisinde işi tamamlayabilmeleri takdire şayandır. Bu durum öğrencilerin sınava iyi hazırlandıklarını ve zamanlarını etkili bir şekilde yönettiklerini göstermektedir. Öğrencilerimiz başarılarına güveniyor ve çoğunun yüzde 90 veya daha fazlasını başaracağını varsayıyor.”
CBSE matris sınavları 15 Şubat'ta başladı ve 13 Mart'ta sona erecek. Toplamda 80'den fazla konu var.
10. Sınıf CBSE Matematik sınavından sonra Lucknow'daki öğrenciler (Dağıt notu)
Kiran Sharma TGT – Matematik, Manav Rachna Uluslararası Okul Sektörü-51 Mayfield Garden, Gurugram, makalenin anlaşılmasının kolay olduğunu ve örnek kağıtlarla iyi eşleştiğini söyledi. Çoğu öğrenci bunu moderasyonu kolay olarak değerlendirdi.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
“Çoktan seçmeli sorular (MCQ'lar) özellikle kolaydı ve muhtemelen öğrenciler için yüksek puanlarla sonuçlanacaktı. Bölüm B, C ve D'deki soruların üstesinden gelmek, NCERT materyaline ilişkin iyi bir bilgi birikimiyle kolaydı. Ancak ayrıntılı çözümler sunmak zaman alıcı olurdu” dedi Sharma.
Ayrıca Okuyun: ICSE Kimya Sınavları 2024: Eleştirel Düşünme, Uygulamaya Dayalı Sorular Ama Genel Olarak Kolay, Öğrenciler Sınavlardan Sonra Diyor
Öğretmen, beklendiği gibi Temel Matematik ödevinin standart ödeve göre önemli ölçüde daha kolay olduğunu söyledi.
Benasir PA, TGT Matematik, JAIN Uluslararası Konut Okulu Bengaluru, makalenin farklı yetenek seviyelerindeki öğrencilere uyacak şekilde iyi tasarlandığını söyledi.
“Anketlerin genel zorluk düzeyi orta düzeydeydi ve tüm öğrencilere adil bir değerlendirme olanağı sağladı. Bu, ortalamanın üzerindeki öğrencilerin, kavramları sağlam bir şekilde anlayanlar için erişilebilir kalırken becerilerini sergilemelerine olanak tanıdı.”
Ayrıca Okuyun: SSC GD 2024 Cevap Anahtarı: Yayınlandığında Kontrol Edilecek Doğrudan Bağlantı
“Makalenin soru setleri içinde tutarlılığı sağlaması, adaleti sağlaması ve zorluktaki tutarsızlıkları önlemesi övgüye değer. Ancak 3. setteki sorular 1. ve 2. sete göre biraz daha zorluydu. Zorluktaki herhangi bir artışın uygun olmasına ve öğrencileri haksız yere dezavantajlı duruma düşürmemesine dikkat edilmelidir” dedi öğretmen.
Ona göre, Baisc Maths makalesindeki ders kitabına dayalı sorular ile çoktan seçmeli sorular (MCQ'lar) arasındaki ağırlık dağılımı dengesizdi.
“Anlamayı değerlendirmek için ders kitabı odaklı soruların dahil edilmesi önemli olsa da, ÇSS'ler ilkokul öğrencileri için tasarlanmalı ve netlik ve erişilebilirlik sağlanmalıdır” diye vurguladı.
Bhai Parmanand Vidya Mandir'in yöneticisi Ajay Pal Singh'e göre gazete ılımlıydı.
Ayrıca Okuyun: Bihar Kurulu 10. Cevap Anahtarı 2024: BSEB Matris Sınavı Cevap Anahtarı Yayınlandı
“Bölüm bazında analizin bir parçası olarak, Bölüm A kolay bir seviyeyi temsil ediyordu. Bölüm B nispeten daha kolaydı, Bölüm C ve D ise ortalamanın üzerinde bir zorluk sunuyordu ve soruların dikkatli okunmasını gerektiriyordu. Sorular NCERT'ten gelse de zorlayıcı çıktı. E Bölümü orta zorluk seviyesine ulaştı. Öğrencilerin yeterliliklerini değerlendirmeyi amaçlayan sınavın yapısı zorluydu. Genel olarak matematiğin farklı türlerini ve konularını kapsıyordu” dedi Singh.
Lucknow'daki GD Goenka Okulu öğrencileri makalelerin NCERT tabanlı olduğunu söyledi.
Vyom ve Varun'a göre iş biraz zor ve ustalık gerektiren bir işti.
Vigyata, Ali, Arya, Neil ve Darsh, mükemmel hazırlıkları nedeniyle çalışmalarının gerçekten iyi geçmesi nedeniyle iyi notlar beklediklerini söyledi.
Tahaam, Bharat ve Soham gibi diğer öğrenciler makalenin orta derecede zor ve çetrefilli olduğunu söyledi.
Bulandshahr'daki VidyaGyan Okulu koordinatörü Anjani Rai, standart matematik sorularının orta düzeyde olduğunu ve müfredatta belirtilen tüm gerekli becerileri kapsadığını söyledi.
“Öğrencilerin aşina olmasını sağlamak için sorular NCERT ders kitaplarına dayanıyordu. Özellikle sınava girenleri tedirgin edecek beklenmedik veya bilinmeyen sorular olmadı. Soruların çoğu, NCERT ve benzeri kaynaklarla titizlikle pratik yapan öğrencilerin bunları güvenle yanıtlamalarını sağlayan net bir formattaydı.”
Rai ayrıca şunları vurguladı: “Öğrenciler Reel Sayılar bölümündeki bir örnek olay sorusunda zorluk yaşadılar ve bunu zor olarak nitelendirdiler. Geçen yılın makalesiyle karşılaştırıldığında, aritmetik becerilerinden ziyade kavramsal anlayışa odaklanıldığı için bunun biraz zor olduğu düşünülüyordu.
“Çevrelerle ilgili alanlardan alınan bir örnek olay sorusu, sayılarda bazı yazdırma hatalarını tespit etti. Geometri soruları doğrudan NCERT kitabından alınmıştır. Samimi öğrencilerden işi öngörülen sürede iyi bir şekilde tamamlamaları bekleniyor” diye ekledi Rai.
Ludhiana'da da öğrenciler sınavı yönetilmesi kolay olarak değerlendirdi. Standart matematik sınavına giren BCM öğrencisi Manthan, sınavın “çok kolay” olduğunu iddia etti. 80 puanlık çalışmada 75-80 puan bekliyordu.
Aynı okulun ilkokul öğrencisi Satvik, işinin sadece orta derecede kolay olduğunu iddia etti.
Satya Okulu müdürü Manisha Malhotra, CBSE matematik makalesindeki soruların çoğunun NCERT kitabından alınmasının ve öğrencilere yıl boyunca öğretilenlerle tamamen uyumlu olmasının cesaret verici olduğunu söyledi. Kendisi şunları söyledi: “Her ne kadar çok az öğrenci çalışmayı sıkıcı bulsa da, verilen süre içerisinde işi tamamlayabilmeleri takdire şayandır. Bu durum öğrencilerin sınava iyi hazırlandıklarını ve zamanlarını etkili bir şekilde yönettiklerini göstermektedir. Öğrencilerimiz başarılarına güveniyor ve çoğunun yüzde 90 veya daha fazlasını başaracağını varsayıyor.”
CBSE matris sınavları 15 Şubat'ta başladı ve 13 Mart'ta sona erecek. Toplamda 80'den fazla konu var.